I just upgraded my local OpenWRT SVN trunk to r18557, did a make distclean, and then started the compilation (after configuration - make menuconfig). At the stage of compiling gd-2.0.35 package, the compilation barfed with the following error messages:
mipsel-openwrt-linux-uclibc-gcc -shared .libs/gd.o .libs/gdfx.o .libs/gd_security.o .libs/gd_gd.o .libs/gd_gd2.o .libs/gd_io.o .libs/gd_io_dp.o .libs/gd_gif_in.o .libs/gd_gif_out.o .libs/gd_io_file.o .libs/gd_io_ss.o .libs/gd_jpeg.o .libs/gd_png.o .libs/gd_ss.o .libs/gd_topal.o .libs/gd_wbmp.o .libs/gdcache.o .libs/gdfontg.o .libs/gdfontl.o .libs/gdfontmb.o .libs/gdfonts.o .libs/gdfontt.o .libs/gdft.o .libs/gdhelpers.o .libs/gdkanji.o .libs/gdtables.o .libs/gdxpm.o .libs/wbmp.o -L/opt/tmp/openwrt-svn-trunk-WGT634U/staging_dir/target-mipsel_uClibc-0.9.30.1/usr/lib -L/opt/tmp/openwrt-svn-trunk-WGT634U/staging_dir/target-mipsel_uClibc-0.9.30.1/lib -L/opt/tmp/openwrt-svn-trunk-WGT634U/staging_dir/toolchain-mipsel_gcc-4.3.3+cs_uClibc-0.9.30.1/usr/lib -L/opt/tmp/openwrt-svn-trunk-WGT634U/staging_dir/toolchain-mipsel_gcc-4.3.3+cs_uClibc-0.9.30.1/lib -ljpeg -lpng12 -lz -lm -mips32 -mtune=mips32 -msoft-float @LTLIBICONV@ -Wl,-soname -Wl,libgd.so.2 -o .libs/libgd.so.2.0.0
mipsel-openwrt-linux-uclibc-gcc: @LTLIBICONV@: No such file or directory
make[5]: *** [libgd.la] Error 1
make[5]: Leaving directory `/opt/tmp/openwrt-svn-trunk-WGT634U/build_dir/target-mipsel_uClibc-0.9.30.1/gd-2.0.35'
make[4]: *** [all-recursive] Error 1
make[4]: Leaving directory `/opt/tmp/openwrt-svn-trunk-WGT634U/build_dir/target-mipsel_uClibc-0.9.30.1/gd-2.0.35'
make[3]: *** [all] Error 2
make[3]: Leaving directory `/opt/tmp/openwrt-svn-trunk-WGT634U/build_dir/target-mipsel_uClibc-0.9.30.1/gd-2.0.35'
make[2]: *** [/opt/tmp/openwrt-svn-trunk-WGT634U/build_dir/target-mipsel_uClibc-0.9.30.1/gd-2.0.35/.built] Error 2
make[2]: Leaving directory `/opt/tmp/openwrt-svn-trunk-WGT634U/feeds/packages/libs/gd'
make[1]: *** [package/feeds/packages/gd/compile] Error 2
make[1]: Leaving directory `/opt/tmp/openwrt-svn-trunk-WGT634U'
make: *** [package/feeds/packages/gd/compile] Error 2
Looks like the compiler can determine what @LTLIBICONV@ variable is. Does anyone know how to fix this?